Veel bedrijven bieden verschillende diensten, pakketten en contracten aan op het gebied van zoekmachine optimalisatie, maar waar moet je op letten bij het kiezen van het juiste SEO pakket. Hieronder geef ik je een drietal tips.
#1 Welke zoekwoorden?
Welke zoekwoorden en hoeveel zoekwoorden moeten er geoptimaliseerd worden? Dit is handig om vooraf te bespreken om valse beloftes te voorkomen. Meestal worden er verschillende SEO pakketten aangeboden en loop de prijs op aan de hand van het aantal zoekwoorden en de uren die je bij een bedrijf afneemt. Bij het kiezen van de zoekwoorden is goed om te weten of er op de zoekwoorden die je wilt laten optimaliseren zoekvolume zit en of er veel concurrentie op de zoekwoorden zit. Het dus geen zin om zoekwoorden te optimaliseren waar niet op gezocht wordt.
#2 Welke diensten?
Veel bedrijven doen verschillende activiteiten op het gebied van online marketing. De één richt zich alleen op het schrijven van content, de ander doet alleen aan linkbuilding en sommige bedrijven zijn een Full Service Internetbureau waar je alles kan laten doen op het gebied van internet. Maar wat is nu het beste? Dat is geheel aan jou wens. Wil je één soort dienst afnemen dan ben je waarschijnlijk beter af bij een specialist, maar wil je meerdere diensten afnemen, dan kan je beter een bedrijf kiezen die al de diensten aanbied. Het grote voordeel hiervan is dat je niet vijf bedrijven hebt, maar één en dan hoef je niet continu te schakelen tussen de bedrijven omdat je maar één contact persoon hebt binnen het bedrijf.
#3 Welke prijs?
Wat betaal je voor zoekmachine optimalisatie en wat krijg je hiervoor terug? Natuurlijk is het doel om te stijgen met je zoekwoorden, meer organisch verkeer naar de website te trekken en uiteindelijk meer verkopen of leads te krijgen. Veel bedrijven hebben de prijzen voor hun zoekmachine optimalisatiediensten op de website staan. Zo kan je gemakkelijk vergelijken en uiteindelijk kiezen voor het bedrijf waar je het meeste waar voor je geld krijgt.