Je lokale doelgroep weten te bereiken
In sommige branches of voor sommige bedrijven is het vooral belangrijk om lokaal de doelgroep weten te bereiken. Lokale bekendheid, regionaal naam maken. Vooral voor de kleinere ondernemer of de onlangs gestarte winkel op de hoek hebben een relatief klein gebied als doelgroep. Vooral online kan een regionale focus enorm veel voordelen opleveren. Op lokaal niveau kun je vaak beter kiezen voor laag concurrerende zoektermen in combinatie met uw afzetgebied.
Een handig voorbeeld
Om een voorbeeld te geven: je hebt een kapperszaak in Groningen. Als je jouw landingspagina’s of Google Adwords advertenties handig in weet te richten verhoog je de kans op het aantrekken van jouw doelgroep aanzienlijk. Een treffende long tail zoekwoorden combinatie zijn dan bijvoorbeeld:
- Kapperszaak in Groningen.
- Kapper in Groningen.
- Kapper Groningen.
- Herenkapper Groningen.
- Kappers in Groningen stad.
Een lager concurrentieniveau dankzij geocentrische zoekwoorden
- Hogere positie in de zoekresultatenpagina. Minder minder zoeken op zoektermen in combinatie met een geografisch gebied. Je geniet dus van veel minder concurrentie.
- Zoektermen zijn gericht op een bepaalde stad of regio zijn minder competitief dan meer specifiekere zoektermen. Het opnemen van regionale of lokale SEO zal dan ook leiden tot een hogere positie op de zoekresultatenpagina.
- Meer conversie dankzij het bereiken van de doelgroep die er écht toe doet. De mensen die zoeken op een kapper in Groningen stad zijn daadwerkelijk op zoek naar een kapperszaak.
Wanneer jouw bedrijfsactiviteiten groeit, kan het aantal doelgebieden vanzelfsprekend ook meegroeien. Je kunt je vervolgens richten op dorpen, steden of gebieden die relatief dichtbij zijn en steeds meer uitbreiden. Dankzij de online marketing mogelijkheden bereik je zo een brede doelgroep. De wereld ligt aan jouw voeten met de voordelen van het internet.
Wil je het meteen goed aanpakken en snel online resultaat boeken? Huur dan een Local SEO-expert in.